New Board of Director/Nouveau Conseil D'Administration

CAR News and Notifications.

Moderators: Translation, Executive

Post Reply
Pierre Laurendeau
Posts: 200
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:52 pm
Location: Montreal, QC

New Board of Director/Nouveau Conseil D'Administration

Post by Pierre Laurendeau »

It is a great honor for me to assume the Presidency of the CAR/ACF for the next two years. I'll get the opportunity to be surrounded by an excellent team of experienced and devoted administrators who have always put the members of the association at the top of their priorities.

I initially want to take the time to thank the outgoing President Greg Dietlein. Greg knew how to gather people of all regions of Canada and help them collaborate. His leadership and impressive generosity largely helped solidifying the roots of this true pan-Canadian association where every member is recognized. Greg remains with the association's governing body as Vice-President and his assistance will remain invaluable to us.

Tim Rempel remains Secretary-Treasurer; in the last few years, he has done impressive work. We owe him a lot. Tim will continue to help us benefit from his experience once more this year.

Tom Raithby will be leaving the Vice-Presidency after several years of honest continued service. Tom, as the spokesperson for all members, I thank you for your commitment to the CAR/ACF during all these years!

As mentioned before, the CAR/ACF also has a solid board of directors: Greg Varga, Ron Veale, André Choquette and Bill Daigle.

The association can also count on an exceptional team of chiefs and member committees: The RSO committee, the L4cc committee, the motor certification committee, the insurance committee, the TSR as well as the persons in charge of the Transport Canada and Division of the Regulation for the Explosives liaisons and finally Shane Weatherill the web manager.

During this year I will be pleased to help catalyze the energies of our entire staff and member base to reinforce the assets and continue to improve the services to every individual in the association.

As you see, there are many volunteers that actively contribute to the CAR/ACF; too many to name them all. I join them to help ensure everyone supports each other for the coming year, helping to prepare a rocketry season filled with new challenges and extraordinary launch events.


Pierre Laurendeau,
President, CAR/ACF

-----------------------------------------------
C’est un grand honneur pour moi d’assumer la présidence du CAR/ACF pour les deux prochaines années. J’ai la chance d’être entouré d’une excellente équipe d’administrateurs expérimentés et dévoués qui ont en priorité l’intérêt de tous les membres de notre association.

Je tiens en premier lieu à remercier le président sortant Greg Dietlein. Greg a su rassembler les régions du Canada. Son leadership éclairé, empreint de générosité a grandement collaboré aux fondements d’une véritable association pancanadienne où tous peuvent maintenant s’y reconnaître. Il demeure avec nous comme vice-président et son aide nous sera précieuse.

Tim Rempel demeure le secrétaire-trésorier, il a fait un travail de permanence impressionnant et de qualité depuis les dernières années et on lui doit beaucoup. Tim continuera de nous faire profiter de son expérience une fois de plus cette année.

Tom Raithby quitte la vice-présidence après plusieurs années de loyaux services. Tom, je me fais le porte-parole de tous les membres pour te remercier de ton engagement au CAR/ACF durant toutes ces années.

Comme je l’ai mentionné, le CAR/ACF a également un solide conseil d’administration : Greg Varga, Ron Veale, André Choquette et Bill Daigle.

Nous pouvons aussi compter sur une formidable équipe de chefs et de membres de comités : le comité RSO, le comité L4cc, le comité de certification des moteurs, le comité des assurances, le TSR; ainsi que les responsables de la liaison avec Transport Canada et de la liaison avec la Division de la Réglementation des Explosifs et finalement Shane Weatherill le gestionnaire du Web.

Durant cette année j’aurai le plaisir de catalyser les énergies de toutes ces personnes pour renforcer les acquis et continuer d’améliorer les services aux membres.

Comme vous le voyez il y a au CAR/ACF beaucoup de personnes bénévoles, trop nombreuses pour les nommer toutes, et je me joins à eux pour vous assurez de tout leur support tout au long de l’année et vous souhaiter une saison remplie de défis et de lancements extraordinaires.


Pierre Laurendeau
Président CAR/ACF
Post Reply