Sad News/Triste nouvelle

CAR News and Notifications.

Moderators: Translation, Executive

Post Reply
Greg Dietlein
Posts: 376
Joined: Tue Dec 02, 2008 1:33 pm
Location: BC

Sad News/Triste nouvelle

Post by Greg Dietlein »

I was deeply saddened this evening when I received news that Ron Veale, our Alberta Director had passed away. He left this earth in Calgary on the morning of November 23.

Rocketry was truly one of Ron's great passions. He never declined a request to help and always fully applied his great intellect towards any task he participated in. His warm and friendly nature made him truly one of the finest people in our community. Beyond working within our national organization, Ron was always committed and made time to help our younger members. He will be greatly missed.

His passing has touched our whole family. Though we live a province away, we were blessed to be able to call him our friend. Ron had visited us several times including joining us for an Easter and a Christmas.

On behalf of my family and the CAR/ACF, I wish to offer our condolences to Ron's family and friends.

Ron, I pray you may rest in peace.



Triste nouvelle

J’ai été grandement attristé d’apprendre le décès de Ron Veale, notre administrateur pour l’Alberta. Il a quitté notre terre au matin du 23 novembre 2015.

La fuséonautique était une des grandes passions de Ron. Il n’a jamais refusé une demande d’aide et a toujours contribué avec intelligence aux tâches auxquelles in participait. Sa nature amicale et la chaleur humaine qu’il démontrait constamment faisaient de lui une des personnes les plus attachantes de notre communauté. En plus de son implication au niveau national de notre association, il trouvait toujours le moyen de s’investir auprès des plus jeunes membres. Il nous manquera grandement.

Son décès a touché toute notre famille. Bien qu’il résidait dans la province voisine, nous étions fier de le considérer comme un ami. Il nous a visité à quelques reprises et s’est même joint à nous pour une Pâque et un Noël.

Au nom des membres du CAR/ACF et en mon nom personnel ainsi que celui de ma famille, je désire offrir nos plus sincères condoléances à la famille et aux amis de Ron.

Ron, repose en paix


Greg Dietlein
President/président
Canadian Association of Rocketry/
Association canadienne de fuséologie
Post Reply