Committee Rework

CAR News and Notifications.

Moderators: Translation, Executive

Post Reply
Greg Dietlein
Posts: 376
Joined: Tue Dec 02, 2008 1:33 pm
Location: BC

Committee Rework

Post by Greg Dietlein »

An update of the TSR process was undertaken last year. Many thoughts and criticisms were reviewed. The results were presented to the RSOs who also gave their nod to this. There was one remaining issue, that of response time. We are a small volunteer organization which depends on people pitching in based on their available free time. We cannot fault our volunteers for this yet we still needed a solution.

The work load for any given group is not large. Our bottle neck is the limited number of people who are really qualified to undertake these tasks. We had people spread through the L4 committee, TSR Committee and the as yet active AR Committee. As I just stated, the work load for each is not great, nor is the total combined work load. Further, the manner in which each is conducted is very, very similar. We therefore are looking at merging these groups into one single larger group.

This combined group would undertake the review of all three of the above.

I asked the Board of Directors for a vote to appoint Ian Stevens as the head of the new Design Review Committee.

The Board and Executive voted unanimously in favor of Ian Steven's Appointment.

Congrats Ian and thank you for taking this on.


Greg Dietlein.
CAR/ACF president.


L’an dernier nous avons débuté la révision des processus du programme TSR (Technical and Safety Review) – Révision technique et sécuritaire-). Nous avons analysé les propositions et critiques du programme. Le résultat a été présenté aux RSO qui ont donné leur approbation. Il restait un problème à régler soit les délais de réponse. Nous sommes une petite organisation basée sur le travail de bénévoles qui donnent de leur temps selon leur disponibilité. Nous ne pouvons blâmer les bénévoles pour cette situation mais il en demeure que l’on doive trouver une solution.

La charge de travail de chacun des comités n’est pas énorme. Notre contrainte vient du fait qu’il y a peu de personnes compétentes pour assumer ces responsabilités. Nous avions des bénévoles répartis dans le comité de certification L4, le comité de révision technique et sécuritaire (TSR) et le comité de fuséonautique avancé (Advance Rocketry). Comme je l’ai mentionné, la charge de travail n’est pas énorme pour chacun des comités ni même si on regarde l’ensemble des tâches combinées. De plus les processus de chacun des comités sont très similaires. Nous considérons donc de regrouper ces comités en un seul comité élargi.

Le nouveau comité assumera les responsabilités des trois comités ci-haut mentionnés

J’ai demandé au conseil d’administration de nommer Ian Stephens comme responsable du nouveau comité de révision technique (Design Review Committee)

Le conseil d’administration et le comité exécutif ont voté à l’unanimité la nomination de M. Ian Stephens .
Félicitation Ian et merci d’accepter cette responsabilité.

Greg Dietlein.
Président CAR/ACF
Post Reply