Looking ahead

CAR News and Notifications.

Moderators: Translation, Executive

Post Reply
Tim Rempel
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 10:14 pm
Location: AB

Looking ahead

Post by Tim Rempel »

Hello all,
It is my privilege to join the CAR/ACF team as President for this next term. Like most of you, I am a BAR. I have many fond memories of launching Estes model rockets on our family farm as a kid. When I returned to rocketry many years later, I was excited to see how the hobby had changed with a wide variety of rockets from many manufacturers, and much larger motors than I had ever seen. I was fortunate to connect with the great rocket communities in Lethbridge and Calgary which enabled me to progress through my certification levels, learn how both big and small launches operate, and get to know the great people that make up our community. I have also had the opportunity to give back and have served as Alberta provincial rep, CAR/ACF Secretary Treasurer, CAR/ACF Vice President, L4CC, RSO, and now as CAR/ACF President. I also have helped organise the annual Rock Lake launch in Southern Alberta and was a proud member of the LDRS 24 host committee.

I view CAR/ACF as vitally important in keeping the amateur rocket hobby accessible in Canada and look at pride at all that CAR/ACF has done over the decades of its history. CAR/ACF’s core responsibility is to ensure that we can continue to fly, and it is through the efforts of our volunteers that the processes and programs that enable us to fly were developed. Many hours have been spent in fostering relationships with Transport Canada and others that have led to CAR/ACF becoming the go to organisation for rocketry activities. I personally want to thank all the previous volunteers for their efforts and want to specifically signal out Greg Dietlein for his many years of service. Many of our current programs and initiatives are the result of his efforts. I also want to give special mention to David Buhler for continuing in the role of Secretary Treasurer. This is by far the role that has the most work and he has done an admirable job in getting the many records of CAR/ACF organised. Also, thank you to Shane Weatherill for accepting the added responsibility of Vice President in addition to his duties CRSO. I look forward to working with you both on the CAR/ACF Executive team.

We will be meeting as an Executive and Board very soon to determine what our priorities and initiatives for this term will be. We are eager to hear the thoughts and concerns from all regions of the country. As we move forward, one of the guiding principles we want to focus on is communication. As we saw with our recent Annual General Meeting, where we utilised video conferencing, we now have the capability in bringing together members in ways we have not before. Be on the look out for more opportunities to take part in the future. Another priority will be member involvement in the many tasks and functions that keep CAR/ACF running and we hope that we can get even more of you involved.

Safe and happy launching to you all!

Sincerely,
Tim Rempel


Bonjour à vous tous
C’est pour moi un privilège de me joindre à l’équipe du CAR/ACF à titre de Président. Comme la plupart d’entre vous je suis revenu à la fuséonautique après une longue pause. J’ai de beaux souvenirs d’enfant de lancements de petites fusés Estes sur la ferme familiale. Lorsque j’ai repris la fuséonautique de nombreuses années plus tard j’étais excité de voir comment le hobby avait évolué tant sur la quantité de fusées disponibles de plusieurs manufacturiers que sur la grosseur des moteurs que je n’avais jamais vu.
J’ai eu la chance de côtoyer la grande communauté de fuséonautique de Lethbridge et Calgary qui m’a permis de progresser au niveau de mes certifications et d’apprendre comment fonctionne les lancements basses et hautes puissances et de connaître les personnes qui composent notre communauté. J’ai aussi eu la chance de participer en étant le représentant de l’Alberta auprès de l’association, de Secrétaire-trésorier, de Vice-président du CAR/ACF, L4CC , RSO et maintenant Président. J’ai aussi participé à l’organisation du lancement annuel de Rock Lake en l’Alberta du sud et j’étais fier d’être membre du comité organisateur du LDRS24.
Je considère le CAR/ACF comme ayant une importance vitale pour conserver la possibilité de pratiquer le hobby de la fuséonautique au Canada et je suis très fier des réalisations du CAR/ACF au cours des dernières décennies. Une des principales responsabilités du CAR/ACF est de s’assurer que nous puissions lancer et c’est par les efforts de nos bénévoles que des processus et programmes nous permettant d’opérer ont été développés. De nombreuses heures ont été investies pour favoriser nos relations avec Transport Canada et autres organismes avec comme résultat que le CAR/ACF est incontournable pour l’organisation d’activités de fuséonautique.
Je veux personnellement remercier les bénévoles qui nous ont précédés pour leurs efforts et tout particulièrement Greg Dietlein pour ses nombreuses années de service. Plusieurs de nos programmes actuellement en place et initiatives sont le fruit de ses efforts. Je veux aussi faire une mention spéciale pour David Buhler qui a accepté de poursuivre à titre de Secrétaire-trésorier. Ce poste est celui qui demande le plus de travail et il a excellé dans la mise à niveau des registres du CAR/ACF. De plus merci à Shane Weatherill qui a accepté d’ajouter les responsabilités de Vice-président à celles de responsable du comité CRSO. Je suis heureux de travailler avec vous deux à l’exécutif du CAR/ACF.
L’Exécutif et le Conseil se réuniront prochainement pour déterminer nos priorités et initiatives pour notre prochain mandat. Nous désirons écouter les idées et préoccupations de toutes les régions du pays. Un des principes directeurs que nous voulons prioriser est la communication. Comme nous l’avons fait lors de la dernière assemblée générale, nous pouvons utiliser les technologies de vidéo-conférence qui nous donnent la possibilité de réunir nos membres comme nous ne pouvions pas le faire auparavant. Soyez à l’affut pour des opportunités de vous impliquer à l’avenir. Une autre priorité sera de favoriser l’implication des membres pour réaliser des tâches et fonctions pour assurer le fonctionnement du CAR/ACF et nous espérons impliquer un plus grand nombre d’entre vous.
Bons lancements agréables et sécuritaires à vous tous

Cordialement

Tim Rempel
Post Reply